Collaborators wanted to work with the artist Lluc Baños

"My name is Lluc Baños Aixalà, I work as a sculptor and resident artist at La Escocesa and during the last years I have focused my practice around measuring instruments and graphic representation systems of biological processes. After some formally satisfactory results, I find myself in the point where I feel the need to open the project to other fields to get new inputs and seek new synergies. After a first contact with Reimund Fickert at PRBB, we are managing the possibility of a collaboration with a research group, specifically during the creation of the posters of any study to a better understanding of this process and evaluate possibilities of collaboration and innovation in that field.

Therefore this is a call for any research group that is interested in incorporating an artist into their team during the visualization phase. This proposal is an initiative of La Escocesa and we are working so that the results can be shown during the ISEA 2021 symposia. For further information about the work and previous projects visit www.lluc.ws or contact directly at lbaixala@gmail.com"
.
.
.
[cast] "Mi nombre es Lluc Baños Aixalà, soy escultor residente en La Escocesa y desde hace unos años estoy centrando mi trabajo alrededor de los instrumentos de medición y los sistemas de representación gráfica de procesos biológicos. He logrado algunos resultados formalmente satisfactorios y actualmente me encuentro en una fase en la que siento la necesidad de abrir el proyecto a otros campos para recibir nuevos inputs i buscar nuevas sinergias. Tras un primer contacto con el Dr. Reimund Fickert en el PRBB, estamos sondeando la posibilidad de colaborar con algún grupo de investigación, concretamente durante la fase de creación de los posters de un determinado estudio para entender mejor ese proceso y evaluar las posibilidades de colaboración e innovación en ese ámbito.

Por consiguiente, esta es una llamada a cualquier grupo de investigación que esté interesado en incorporar a un artista a su equipo durante la fase de visualización. Esta propuesta se enmarca dentro de una serie de actividades impulsadas por La Escocesa y se está trabajando para poder mostrar los resultados durante las jornadas del simposio ISEA 2021. Para mayor información sobre el trabajo y proyectos anteriores consultar la web www.lluc.ws o escribir a lbaixala@gmail.com."

Reimund Fickert | 19/07/19 10:27

Per a escriure una resposta cal que estiguis registrat.